Gdy Twój pojazd potrzebuje doładowania...

Gdy Twój pojazd potrzebuje doładowania…

Samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe, terenowe, europejskie i azjatyckie, maszyny rolnicze – dodajemy mocy każdemu z nich!

Nie wiesz, czy Twój akumulator jest jeszcze zdatny do użytku?

Nie wiesz, czy Twój akumulator jest jeszcze zdatny do użytku? W naszym serwisie dowiesz się, czy potrzebna jest wymiana, czy jedynie przegląd. Posługując się cyfrowym testerem obciążeniowym, badamy stan akumulatorów, określamy ich pojemność i sprawność. Dostaniesz szczegółowe informacje, ile wytrzyma Twój akumulator.

Potrzebny nowy akumulator? W Aku-Serwis znajdziesz szeroką gamę akumulatorów AGM, akumulatorów kwasowo-ołowiowych i żelowych, baterii, ogniw trakcyjnych i prostowników. Zarówno klasy ekonomicznej, jak i premium, ale zawsze od sprawdzonych producentów, takich jak:

  • Topla,
  • Varta,
  • Moll,
  • Centra,
  • Amega
  • i wielu innych

Fachowa i sprawna obsługa

Doradztwo, diagnoza, sprzedaż i montaż

Doradztwo, diagnoza, sprzedaż i montaż

Oczywiście zakupiony akumulator fachowo montujemy. Nie musisz się przejmować utylizacją zbytecznego akumulatora ani poprawnością instalacji – zadbamy o to za Ciebie. Wszystko to sprawnie i szybko, bo cenimy zarówno czas klienta, jak i własny. Zapewniamy, że wymiana w naszym serwisie trwa nie dłużej niż 10-15 minut. Nie chcesz czekać w kolejce? Zadzwoń i umów termin!

Nie zadowala Cię nasz wybór asortymentu?

Na życzenie sprowadzimy akumulator, który spełni Twoje oczekiwania zarówno co do jakości, jak i ceny.

  • Przyjmujemy płatności gotówką i kartą.
  • Wystawiamy FV i paragony.
  • Umożliwiamy hurtowe zakupy – w preferencyjnych stawkach.
  • Nagradzamy stałych klientów zniżkami.
  • Klientom polecającym nasze usługi oferujemy rabaty.

Co warto wiedzieć o akumulatorach?

Potrzebujesz nowego akumulatora, ale nie wiesz, jaki wybrać? Nie musisz „się doktoryzować” z tego tematu – wystarczy odwiedzić Aku-Serwis w Baninie.

Potrzebujesz nowego akumulatora?

To najstarszy typ akumulatora, oparty na tradycyjnej technologii. Składa się z anody ołowiowej, katody z tlenku ołowiu i płynnego elektrolitu, którym jest 37-% wodny roztwór kwasu siarkowego. Akumulator kwasowo-ołowiowy jest najpopularniejszym typem akumulatora rozruchowego. W motoryzacji jest powszechnie stosowany w niemal wszystkich rodzajach pojazdów, m.in. w samochodach osobowych, ciężarowych, motocyklach czy ciągnikach.

Właściwości akumulatora SLA: odporność na głębokie rozładowanie oraz możliwość pełnego przywrócenia pierwotnych parametrów poprzez ponowne naładowanie pustego akumulatora.

W tym typie akumulatora płynny elektrolit zastąpiony został specjalnym żelem powstałym z wymieszania kwasu siarkowego z krzemionką.
Akumulatory żelowe, jako jednostki rozruchowe, znalazły zastosowanie w motoryzacji, ale jedynie w jednośladach, gdzie prądy rozruchowe są o wiele mniejsze, eksploatacja przebiega w okresie letnim, a pozycja pracy może znacząco odbiegać od pionu. Sprawdzają się też doskonale jako jednostki stacjonarne, np. w przyczepach kempingowych, kamperach czy jako akumulatory pomocnicze w samochodach terenowych.

Właściwości akumulatorów żelowych:

  • szczelność,
  • bezobsługowość (nie wymagają ciągłej konserwacji lub uzupełniania elektrolitu),
  • odporność na wibracje i wstrząsy,
  • możliwość pracy w różnych pozycjach.

Skrót AGM (Absorbent Glass Mat) oznacza akumulator z separatorami wykonanymi z mikrowłókien szklanych lub włókna polimerowego całkowicie pochłaniającego elektrolit. Akumulatory AGM zaprojektowano specjalnie z myślą o samochodach wyposażonych w układ start-stop i system odzyskiwania energii. Ze względu na wrażliwość na wysoką temperaturę pracy nie nadają się jako zamiennik dla konwencjonalnych akumulatorów montowanych w komorze silnika.

Właściwości akumulatorów AGM

  • AGM to produkt trzykrotnie bardziej wydajny (po względem ilości rozruchów) niż standardowy akumulator.
  • Jest wysoce odporny na wstrząsy, wibracje czy wycieki, niskie straty energii.
  • Ma niski opór wewnętrzny.

Tradycyjny akumulator wymaga okresowej obsługi. Ze względu na parowanie cieczy konieczne jest uzupełnianie poziomu elektrolitu poprzez dolewanie wody destylowanej do cel. Prawidłowy poziom zaznaczony jest na obudowie. Do zalet tego typu konstrukcji należy duża żywotność, ale pod warunkiem stałej kontroli poziomu elektrolitu.

Coraz częściej mamy do czynienia z akumulatorami bezobsługowymi, gdzie nie musimy się martwić o poziom elektrolitu. Niski poziom parowania wody uzyskano dzięki płytkom wykonanym ze stopu ołowiu z wapniem lub ołowiu z wapniem i srebrem. Obudowę zaprojektowano tak, że spora część wody powraca do stanu płynnego. Aby zapobiec ryzyku eksplozji spowodowanej przeładowaniem, producenci stosują jednokierunkowe zawory bezpieczeństwa zwane VLRA (ValveRegulatedLeadAcid).